lørdag den 8. september 2007

Bloggen oprettet

Jeg lægger ud med at vise lidt om mine arbejdsvilkår hjemme på min computer.
De to billeder herunder er resultater af et billede jeg tog på Bornholm af en bølgebryder (eller hvad sådan een hedder). Jeg har redigeret i billedet. Nedtonet baggrunden og har villet lægge mere vand ind bagest i billedet. På min gamlel computerskærm så redigeringen af vandet OK ud, men da jeg lagde billedet ud på nettet og checkede det på min computer på arbejdet, kunne jeg se MEGET TYDELIGT at min skærm er mere end dårlig. Kig selv efter på det nederste billede og se den store tykke firkant med "udfyldningsvand"!





Jeg skal have en ny skærm, før jeg kan begynde at redigere mine billeder ordentligt!
Det nytter i hvert fald ikke noget at ville noget seriøst, hvis udstyret ikke er bare nogenlunde i orden. Ikke fordi jeg mener at udstyret er det vigtigste (man kan jo tage billeder med en papkasse.) Det er indholdet i billedet der er det mest væsentlige. Jeg har IKKE det aller fedeste udstyr i verden, men en skærm der viser farver og kontraster rigtigt, må være en "must".
Indtil jeg får (råd til) en ny skærm, må jeg bruge tiden til at fotorafere og til at få sorteret i mit arkiv.
Jeg er i gang med at "muge" grundigt ud i alt hvad jeg har taget og der er utroligt mange skud som slet ikke dur til noget som helst.

Ingen kommentarer: