søndag den 1. juni 2008

Det provokerende træ

Jeg tænker i fotografi igen. Det fylder i min hjerne og jeg "fedter" med billedredigering igen. Sidder hver aften og kigger billeder igennem. der evt kunne egne sig til at blive bearbejdet.

Jeg kigger andres fotos og får præstationsangst for 317. gang, for der er SÅ mange gode amatørfotografer "derude."

Men jeg har også en lille tro på at nogle af mine fotos er gode nok. Og jeg har da også lagt nogle få stykker ud på fotostart.dk . Og jeg har fået ris og ros.

Mest ravage lavede dette billede:



Jeg har med vilje gjort det uskarpt og kornet og jeg lagde det op til kritik, fordi jeg ville provokere lidt. Ville vise at foto efter min mening, ikke kun er superskarpe billeder, redigeret i Photoshop med alskins fede teknikker, men også kan være mere maleriske og anderledes.
Det var måske lidt storsnudet af mig at ville provokere. For jeg havde ikke lagt andet op på den side og de fleste folk syntes også at det var noget lort jeg havde lavet. Men der kom en lillle diskussion ud af det og jeg satte mig derefter ned og kiggede på billedet igen.
Og jeg måtte til dels give folkene ret. Det er noget lort!
Men samtidig kan jeg ikke helt give slip på det billede og jeg arbejder stædigt videre med det.
Billedet har pt udviklet sig til dette:



Jeg kan ikke lade være med at tænke på at dette billede er udtryk for at jeg har en mening med mine billeder og at jeg vil noget, men det fortæller mig samtidig at jeg mangler mange færdigheder og at jeg skal udvikle mig.

Ingen kommentarer: