tirsdag den 18. september 2007

Cykelmanden

En af de ting jeg nyder ved at fotografere er at man får lov til at gå ind i en "boble" hvor man er helt fokuceret på det at lave billeder. Man er hele tiden opmærksom på at se efter egnede motiver, og når man finder et egnet motiv, så skal man kompnere og tænke lukketider, se lyset osv osv.
Alt andet i ens tilværelse bliver lukket ude. Alle dagligdagens stressmomenter og problemer bliver lagt til side. Livet bliver nemmere. Mere enkelt kan man sige.
Billedet herunder blev taget netop en dag hvor jeg havde en hel formiddag fri og kunne få lov til at koncentrere mig én ting:
At lave billeder.

Billedet af manden der slapper af var egentlig tænkt som et slags "Per Arnoldi-billede". Da jeg tog det havde jeg i tankerne at jeg bagefter ville efterbehandle det så græsset blev meget grønt, himlen blå og kun med en enkelt helt hvid sky osv osv. Forenkle billedet endnu mere end det er i forvejen med rene klare farver.
Da jeg kom hjem og legede med billedet viste det sig at min ide slet ikke fungerede. Så nu er jeg i gang med at finde ud af hvad der så skal ske med billedet. Indtil videre er jeg nået hertil.

Igen kan jeg ikke lade være med at sammenligne mig med "de gode fotografer" og synes at mine billeder er noget crapp og jeg kan ikke lade være med at lægge et billede op der er taget af en af de rigtig gode fotografer på "fotozite.dk" for at sammenligne med mit eget billede. Hvad er det der gør forskellen på mine lidt endimensionelle billeder og så "de andres" ?

Foto taget af Jörg Hubrich, som jeg synes laver nogle fantastiske billeder
(Jörg: Jeg håber at du tilgiver jeg viser dit billede uden af have bedt om lov.)

Ingen kommentarer: