tirsdag den 2. oktober 2007

Igen præstationsangst

Jeg abonerer på "fotozite.dk´s" nyhedsmail. Og den seneste af slagsen læste jeg i går og det fik min noget ned i kulkælderen. Der stod at de havde afslået 50 ansøgere der søgte optagelse!!!!!
samtidig skriver de at deres mål om at blive ca 65 fotografer nok ikke kan nås i dette år!
Det var nedtur at læse!
Jeg tror faktisk ikke jeg er god nok til at blive optaget.
Jeg kan jo godt se at mine fotografier slet ikke "spiller" eller lever som de fleste gode fotos gør på f.eks. fotozite.dk. Når jeg ser på de billeder medlemmerne præsterer på dér (og på andre steder på nettet), kan jeg ikke følge med. Teknisk er jeg ikke god nok, men heller ikke motivmæssigt.

Jeg har nu tænkt at søge om optagelse under alle omstændigheder. For hvis jeg nu bliver optaget, vil det give mig en enorm rescurce i at blive bedre. For gennem kritik fra de rigtig gode, vil jeg få stor mulighed for at udvikle mig og blive en meget bedre fotograf.
Det er nok altid svært at "bryde igennem."
Jeg kan mærke at jeg bliver skuffet når jeg får afslaget.
Og det er nok meget godt......... at jeg synes at der er SÅ meget på spil at jeg vil blive skuffet.
Det viser at jeg mener noget med det.

Ingen kommentarer: