lørdag den 31. januar 2009

Uinspireret

Det er dybt frustrerende at være så uproduktiv, som jeg er for tiden!
Jeg får ikke lavet nogle billeder. Det er ikke fordi jeg ikke gider mere - slet ikke, men alligevel får jeg ikke taget mig sammen til at komme ud og fotografere. Og dermed er der ikke noget råmateriale at arbejde med.

Det ville normalt ikke være noget problem. Jeg kunne bare bruge nogle af de billleder jeg har liggende i arkivet. Det er faktisk ofte sådan at, når jeg har taget nogle billeder, skal de lige ligge og "lagre" et stykke tid, før jeg tager dem frem og kigger på dem med friske øjne og evt. bestemmer mig for at arbejde videre med et eller to stykker.
Men i denne periode er det ekstremt vigtigt at jeg kommer ud og fotograferer. For jeg er jo i gang med en "session" med nogle af fotozite.dk´s jurymedlemmer, der har tilbudt mig at bedømme og kommentere billeder jeg sender til dem.

Aftalen er at de billeder jeg sender til dem er taget fra november 2008 og fremad. Ikke nogle "stock-photos".

Et af de billeder der opfylder kreterierne er billedet af ovenlysvinduerne. Et vellykket billede, synes jeg, men jeg vælger ikke at sende det til vurdering, fordi jeg tror at der ikke er så meget at "snakke om" og samtidig snes jeg a det er et ret "fardigt" billede.
Jeg vil hellere sende fotos ind, som jeg føler ikke er færdige og som jeg ikke kan finde ud af eller har problemer med. Det tror jeg giver mere feed-back. Og det er sgu kritik og lærdom jeg gerne vil have fra disse hammer-go´e fotografer :-)


Så Theo: OP AF STOLEN! COME ON!!!!!

Ingen kommentarer: