mandag den 8. juni 2009

Mødet med "Den Skæve"

Jeg har længe haft et ønske om at møde nogle "fotomennesker" face to face. Jeg er ikke medlem af nogen fotoklub eller har en kammerat jeg taler foto med til daglig. Jeg har "kun" nettet. Og nettet er formidabelt. Jeg får en masse respons på noget af det jeg laver, via f.eks. phosee.dk og fra juryen på fotozite.
Men jeg vil også gerne møde "rigtige" mennesker.
Og det gjorde jeg idag.



Jeg og Morten Saxild mødtes til en fotosnak og en øl i Nyhavn, for derefter at slentre op gennem Strøget med vågne øjne.
Jeg fik meget ud af, blot at se Mortens måde at "angribe" sine "ofre" på. Stille og diskret. Ofte med kameraet oppe for øjnene i få sekunder for lige at chekke blænde eller tid, sammen med lige at kontrollere et muligt motiv.

Tak for 3 hyggelige og lærerige timer Morten ;-)

Jeg skød også et par billeder, men som det fremgår er de på ingen måde på "Morten-niveau"
Streetfoto er en svær kunst, men jeg er glad for at jeg er kommet lidt igang og specielt glad for at have hilst på Morten.




Ingen kommentarer: