tirsdag den 29. december 2009

Nytårsnote

Året lakker mod enden og et nyt kan begynde.
Det er tid at samle op.

Jeg kan mærke de første spæde (NOGET) titte frem fra mit indre. Ønsket om a være mig selv i fotografiet begynder at vokse i mig. Jeg har længe lænet mig op af andres billeder. Bevidst og ubevidst forsøgt at lave de samme billeder som andre laver. Forsøgt at lave billeder som FIF, Jorg Hubrish, Jesper Videbæk, Morten Saxild, mange af fotograferne på fotozite osv osv.
Men i den seneste måneds tid er jeg begyndt at gøre som JEG vil. Lægge de andre på hylden og se dem som mine læremestre og ikke som nogle jeg skal kopiere.
Jeg har lært af gode mennesker der har givet råd. Jeg var så heldig at juryen på fotozite.dk gav sig tid til at give mig en grundig tur gennem "vridemaskinen" og de gav råd og tid til mig. Hvor var det flot af dem. Tænk at nogen ville koncentrere sig om mig på dén måde. Det er jeg enormt glad for. TAK!

Men som sagt: Jeg er begyndt at finde mig selv i fotografiet. Og det er ENORMT dejligt. Og samtidig skræmmende. For jeg kan mærke at jeg VIL noget og at det kræver meget af mig. der er så mange billeder der vil ud af mig, der er så meget jeg gerne vil lære og gøre, mend fotografiet og jeg mærker at det også kan komme til at få sine omkostninger.

Ingen kommentarer: